دکوراسیون

کیفیت پارچه مبل را چگونه تشخیص دهیم؟

کیفیت پارچه مبل

برند، قیمت، کیفیت… هنگام خرید و یا سفارش مبل کدام ویژگی برایتان اهمیت دارد؟ تمام این موارد مهم هستند؛ اما آن چیزی که اهمیت ویژه دارد، تشخیص کیفیت پارچه مبل است. قدم اول برای تشخیص کیفیت پارچه مبل، شناخت انواع پارچه‌های مبلی است مانند تشخیص کیفیت پارچه مبل ترک، پارچه مبلی ملیتا، پارچه مبل استیل یزد و… .

معمولا هنگام خرید و تشخیص کیفیت پارچه مبل موارد زیر جستجو می‌شود:

  • پارچه مبلی ملیتا
  • پارچه مبل ترک
  • پارچه مبل استیل یزد
  • قیمت پارچه مبلی یزد
  • بهترین پارچه برای مبل استیل
  • قیمت هر متر پارچه مبلی
  • اسامی انواع پارچه مبلی
  • پارچه مبلی ساده یزد

 

چرا تشخیص کیفیت پارچه مبل اهمیت دارد؟

امروزه در اکثر خانه‌ها انواع مبل با کیفیت و مدل‌های متنوع به عنوان یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی به‌شمار می‌رود. همه روزه انواع پارچه‌های مبل در انواع طرح و رنگ تولید می‌شود و تنوع زیادی به بازار مبلمان می‌بخشد. در واقع همه می‌دانیم که طرح و رنگ مبل در زیبایی خانه چقدر مهم و تاثیرگذار است. به میزان اهمیت مبلمان در دکوراسیون خانه، اهمیت تشخیص کیفیت پارچه مبل نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل اگر قصد خرید و یا سفارش مبلمان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن کمی با نحوه صحیح تشخیص کیفیت پارچه مبل آشنا شوید تا کیفیت را صرفا فدای زیبایی و جذابیت نکنید.

 

تکنیک‌های تشخیص کیفیت پارچه مبل

تکنیک‌ها و نکات زیادی برای تشخیص کیفیت پارچه مبل وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها بهترین انتخاب را در تشخیص کیفیت پارچه مبل خواهید داشت. در نظر داشته باشید که صرف آشنایی با اسامی انواع پارچه مبل و قیمت هر متر پارچه مبلی برای تشخیص کیفیت پارچه مبل کافی نیست و معیار‌های زیر همگی در تشخیص کیفیت پارچه مبل تاثیر گذار هستند.

 

عوامل موثر در کیفیت پارچه مبلی

 

۱. همیت تراکم پارچه در تشخیص کیفیت پارچه مبل

میزان تراکم پارچه در انتخاب پارچه مبل بسیار حائز اهمیت است. هر چه تراکم پارچه کمتر باشد، کیفیت پارچه پایین تر است. البته تراکم بیش از اندازه هم باعث سفتی بسیار زیاد پارچه می شود. شما به‌راحتی می‌توانید با کشیدن دست روی پارچه، تراکم آن را تشخیص دهید. اگر پارچه مبل دارای پرز و خواب است مانند مخمل با دست، خواب و پرز آن را بهم بریزید، معمولا پارچه‌های بی کیفیت به حالت اولیه خود بر نمی‌گردند. یک نکته مهم دیگر برای تشخیص کیفیت پارچه مبل، وزن پارچه مبل است. پارچه‌های مبل که تراکم بالاتری دارند، سنگین‌تر هستند. پس اولین گزینه برای تشخیص کیفیت پارچه مبل، توجه به تراکم پارچه است.

 

۲. اهمیت مقاومت فرم پارچه در تشخیص کیفیت پارچه مبل

پارچه مبل باکیفیت نباید فرم خود را به‌راحتی از دست بدهد. اگر پارچه بر اثر وارد شدن فشار طبیعی مانند نشست و برخواست تغییر فرم دهد و مجدد به فرم خود برگردد، به تدریج حالت اولیه خود را از دست می‌دهد و پارچه مناسب و با کیفیتی نیست. اگر تنها چند بار پارچه را از چندین جهت بکشید، متوجه خواهید شد که کش می‌آید یا نه. همچنین اگر پارچه‌های مبل را در مقابل نور قرار دهید نیز می‌توانید بافت پارچه‌ها را با هم مقایسه کنید.

 

۳. اهمیت هماهنگی پارچه مبل با چیدمان خانه

با توجه به اینکه پارچه مبل در طرح و رنگ‌های بسیار متنوع یافت می‌شود، قبل از تکمیل دکوراسیون داخلی منزل اقدام به خرید پارچه مبل نکنید. چیدمان منزل خود را تکمیل کرده و سپس به سراغ انتخاب پارچه مبل بروید.

 

۴. اهمیت انتخاب رنگ پارچه مبل

انتخاب رنگ‌های خیلی روشن برای پارچه مبل باعث می‌شود که شما حتی با وجود محافظت از رنگ پارچه مبل خود، مجبور شوید در فاصله های کوتاه مدت مبلمان خود را بشویید. بنابراین سعی کنید از رنگ های چرک تاب استفاده کنید.

 

۵. اهمیت تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

چرم به دلیل زیبایی و شستشوی آسان یکی از انتخاب های متداول برای پارچه مبلمان است. چرم در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد. همه می‌دانیم که چرم طبیعی از دوام و کیفیت بیشتری برخوردار است. از طرفی تشخیص این دو کار دشواری نیست. پشت چرم طبیعی پرز دارد و پشت چرم مصنوعی مانند نخ است. همچنین از روی بوی چرم نیز می‌توانید چرم طبیعی و مصنوعی را تشخیص دهید، معمولا چرم مصنوعی بوی پلاستیک و چرم طبیعی بوی پوست می‌دهد.

 

پارچه مبلی ترک یا پارچه مبلی چرم

 

۶. اهمیت جای دوخت پارچه

اولین چیزی که هنگام خرید مبل به چشم می‌خورد، دوخت پارچه مبل است. اگر جای سوزن دوخت بزرگ و مشخص باشد، احتمال باز شدن دوخت و پاره شدن پارچه از محل دوخت بسیار زیاد است. این مورد به‌راحتی با چشم قابل تشخیص است و تشخیص آن در چرم های بی کیفیت به وضوح قابل مشاهده است.

 

نکته نهایی در در تشخیص کیفیت پارچه مبل

بهتر است هنگام انتخاب پارچه مبل به نوزادان و یا افرادی که به جنس یا مواد خاصی آلرژی دارند توجه ویژه داشته باشید. پارچه های پرزدار و پارچه‌های زبر از انواع پارچه‌هایی هستند که ممکن است ایجاد حساسیت کنند. در نهایت توجه به معیارهای تشخیص کیفیت پارچه مبل را فراموش نکنید تا بهترین انتخاب را خرید مبلمان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

41 + = 47